Friday, 15 June 2012

ALAMAK!! SUKA??? ATAU CINTA??? (-__-)!!



....... ASSALAMMUALAIKUM ......
.... HYE U ALLZ ....

>>> 0key.. kali ni nak ceritakan mengenai "SUKA?? ATAU CINTA??" disini... saya t0l0ng jelaskan ya mengenai isu yg nak diperkatakan ni... (^__^)

>>> kenapa tiba2 saya sebut pasal "SUKA" dan "CINTA" ni?? mesti tak fahamkan... 0key2.. saya cuba terangkan k... pernah tak k0rang terkeliru dengan perasaan k0rang sendiri?? keliru sama ada k0rang "SUKA" pasangan k0rang tu ATAU "CINTA" kat pasangan k0rang tu...... kadang2 k0rang ada rasa sesuatu perasaan yg lain tak bila bersama dengan "Kawan Lelaki" atau "Kawan Perempuan" yg terlalu rapat dengan k0rang?? "Dia" selalu sentiasa berada di sisi k0rang tanpa kira masa dan tanpa kira k0rang di saat suka atau duka.... sampai kadang2 k0rang dapat rasakan k0rang mula meminati cara "Dia" melayan k0rang dengan baik berbanding layanan Pasangan k0rang tu.....



>>> saya pernah terkena macam ni... keliru... tak tahu bezakan yg mana "SUKA" dan "CINTA".... saya rapat dengan se0rang "Kawan Lelaki" ni... rapat sangat2... "dia" selalu bagi semangat kat saya... "dia" sentiasa cuba hiburkan hati saya... sampai "dia" mulai buat saya meminati dirinya... cuba kalau k0rang jadi macam ni... mesti k0rang p0n mula "jatuh cinta" kat dia kan?? betul tak???


>>> ST0P!!!!! tunggu dulu... jangan terburu-buru ikut perasaan ya... jangan ingat k0rang "CINTA" kan dia tau!! k0rang mesti ingat... k0rang masih ada pasangan yg menanti di sana... INGAT!! meh sini.... saya bagi tips2 untuk bezakan yg mana "SUKA" dan "CINTA".....

SUKA>>> suka banyak cakap dan diri anda akan menjadi peramah apabila bersamanya....
CINTA>>> malu dan lebih suka mendiamkan diri bila bersama dengan "si dia"..

SUKA>>> senang meluahkan segala masalah yg terpendam terhadapnya...
CINTA>>> lebih rela simpan didalam hati daripada "si dia" ketahui masalahnya....

SUKA>>> tak kisah dengan penampilan yg simple atau sedikit selekeh apabila bersamanya...
CINTA>>> berusaha menjadi lebih cantik di depannya....

SUKA>>> tak kisah kalau bergurau secara kasar sehingga bertepuk tampar...
CINTA>>> segan apabila menyentuh tangan atau angg0ta yg lain... merasa malu...

SUKA>>> dalam caLL, banyak cerita nak dibualkan...
CINTA>>> diam seribu bahasa apabila berbual dalam caLL....

SUKA>>> tidak terasa hati jika bergurau kasar sehingga menyentuh hal peribadi..
CINTA>>> terasa hati dan kadang kala b0leh jadi em0si0nal bila bergurau kasar dengan anda...

SUKA>>> amanah pada masa apabila ingin berjumpa...
CINTA>>> sanggup batalkan perjumpaan last2 minute...

SUKA>>> tak kisah kalau keluar banyak duit dan belanja sekali...
CINTA>>> jimat2 nak pakai... kadang2 fikir dua tiga kali nak pakai duit tu atau tak nak...

SUKA>>> tak pernah ungkit kisah lama bila bergaduh...
CINTA>>> suka ungkit kisah lama dan bagi tahu apa yg tak puas hati bila bergaduh...

SUKA>>> kalau tak ada sehari, rasa lain je.. rasa sunyi je...
CINTA>>> ada atau tak ada, sama je... tetap sunyi.. sebab tak banyak bercakap...



#kesimpulan: "SUKA" tu bermaksud KAWAN... KAWAN yg sentiasa bersama kita di waktu senang atau susah.. di saat duka atau suka... itu lah di namakan sebagai "SUKA" untuk se0rang KAWAN.... "CINTA" tu bermaksud PASANGAN... PASANGAN yg hanya sementara waktu tu menemani kita dan memberi sedikit kasih sayang dlm hidup kita... #

# tapi INGAT!! walaupun k0rang semua nampak "CINTA" tu macam tak begitu bermakna dalam hidup kita tapi kena ingat.... kita dapatkan "CINTA" tu daripada hati se0rang manusia... jangan sesekali sakitkan hati se0rang manusia walaupun KAWAN lagi penting daripada PASANGAN.... walaupun "SUKA" tu lagi penting daripada "CINTA".... #




No comments:

Post a Comment

# Sila bebel kan untuk saya...
# terima kasih.. hehe...