Friday, 15 June 2012

ALAMAK!! SUKA??? ATAU CINTA??? (-__-)!!



....... ASSALAMMUALAIKUM ......
.... HYE U ALLZ ....

>>> 0key.. kali ni nak ceritakan mengenai "SUKA?? ATAU CINTA??" disini... saya t0l0ng jelaskan ya mengenai isu yg nak diperkatakan ni... (^__^)

>>> kenapa tiba2 saya sebut pasal "SUKA" dan "CINTA" ni?? mesti tak fahamkan... 0key2.. saya cuba terangkan k... pernah tak k0rang terkeliru dengan perasaan k0rang sendiri?? keliru sama ada k0rang "SUKA" pasangan k0rang tu ATAU "CINTA" kat pasangan k0rang tu...... kadang2 k0rang ada rasa sesuatu perasaan yg lain tak bila bersama dengan "Kawan Lelaki" atau "Kawan Perempuan" yg terlalu rapat dengan k0rang?? "Dia" selalu sentiasa berada di sisi k0rang tanpa kira masa dan tanpa kira k0rang di saat suka atau duka.... sampai kadang2 k0rang dapat rasakan k0rang mula meminati cara "Dia" melayan k0rang dengan baik berbanding layanan Pasangan k0rang tu.....



>>> saya pernah terkena macam ni... keliru... tak tahu bezakan yg mana "SUKA" dan "CINTA".... saya rapat dengan se0rang "Kawan Lelaki" ni... rapat sangat2... "dia" selalu bagi semangat kat saya... "dia" sentiasa cuba hiburkan hati saya... sampai "dia" mulai buat saya meminati dirinya... cuba kalau k0rang jadi macam ni... mesti k0rang p0n mula "jatuh cinta" kat dia kan?? betul tak???


>>> ST0P!!!!! tunggu dulu... jangan terburu-buru ikut perasaan ya... jangan ingat k0rang "CINTA" kan dia tau!! k0rang mesti ingat... k0rang masih ada pasangan yg menanti di sana... INGAT!! meh sini.... saya bagi tips2 untuk bezakan yg mana "SUKA" dan "CINTA".....

SUKA>>> suka banyak cakap dan diri anda akan menjadi peramah apabila bersamanya....
CINTA>>> malu dan lebih suka mendiamkan diri bila bersama dengan "si dia"..

SUKA>>> senang meluahkan segala masalah yg terpendam terhadapnya...
CINTA>>> lebih rela simpan didalam hati daripada "si dia" ketahui masalahnya....

SUKA>>> tak kisah dengan penampilan yg simple atau sedikit selekeh apabila bersamanya...
CINTA>>> berusaha menjadi lebih cantik di depannya....

SUKA>>> tak kisah kalau bergurau secara kasar sehingga bertepuk tampar...
CINTA>>> segan apabila menyentuh tangan atau angg0ta yg lain... merasa malu...

SUKA>>> dalam caLL, banyak cerita nak dibualkan...
CINTA>>> diam seribu bahasa apabila berbual dalam caLL....

SUKA>>> tidak terasa hati jika bergurau kasar sehingga menyentuh hal peribadi..
CINTA>>> terasa hati dan kadang kala b0leh jadi em0si0nal bila bergurau kasar dengan anda...

SUKA>>> amanah pada masa apabila ingin berjumpa...
CINTA>>> sanggup batalkan perjumpaan last2 minute...

SUKA>>> tak kisah kalau keluar banyak duit dan belanja sekali...
CINTA>>> jimat2 nak pakai... kadang2 fikir dua tiga kali nak pakai duit tu atau tak nak...

SUKA>>> tak pernah ungkit kisah lama bila bergaduh...
CINTA>>> suka ungkit kisah lama dan bagi tahu apa yg tak puas hati bila bergaduh...

SUKA>>> kalau tak ada sehari, rasa lain je.. rasa sunyi je...
CINTA>>> ada atau tak ada, sama je... tetap sunyi.. sebab tak banyak bercakap...



#kesimpulan: "SUKA" tu bermaksud KAWAN... KAWAN yg sentiasa bersama kita di waktu senang atau susah.. di saat duka atau suka... itu lah di namakan sebagai "SUKA" untuk se0rang KAWAN.... "CINTA" tu bermaksud PASANGAN... PASANGAN yg hanya sementara waktu tu menemani kita dan memberi sedikit kasih sayang dlm hidup kita... #

# tapi INGAT!! walaupun k0rang semua nampak "CINTA" tu macam tak begitu bermakna dalam hidup kita tapi kena ingat.... kita dapatkan "CINTA" tu daripada hati se0rang manusia... jangan sesekali sakitkan hati se0rang manusia walaupun KAWAN lagi penting daripada PASANGAN.... walaupun "SUKA" tu lagi penting daripada "CINTA".... #




Wednesday, 13 June 2012

BARANG YG LAMA TAK USAH DIKENANG.....


....... ASSALAMMUALAIKUM ......

>>> 0key... kali ni saya akan bincangkan mengenai "Barang Yg Lama Tak Usah Dikenang"..... sesiapa kat sini ada yg simpan barang lama lagi tak?? cuba angkat tangan.... hehe... 000pppss... saya pun tersimpan barang lama jugak lah... hehe.. kant0ii sudah!! 


>>> 0h! N0!!! hehe... 0key.. saya mengaku saya simpan barang2 lama tu... k0rang mesti tertanya-tanya...

"apa tu barang lama???"
"tak usah dikenang?? barang apa yg tak usah dikenang tu??"

>>> PENJELASAN: 0key.. saya jelaskan k.. (^__-) "Barang Lama" tu maksudnya sesuatu kenangan yg begitu manis buat kita yg sekian lama telah berlalu... itulah "barang" nya.... memang dah lama tapi bagi kita.... ia adalah sesuatu yg amat manis... susah nak dilupakan.... sebab tu... pepatah ada mengatakan "BARANG YG LAMA TAK USAH DIKENANG"..... 

>>> JANGAN!! JANGAN!! tak nak jadi macam tu tau... ayat yg mula2 tu "kenangan bersamamu, masih tersimpan dihatiku"... tu b0leh simpan.... sebab tu hanya kenangan saja... kalau ayat bawahnya pula "aku akan selalu sayang kamu"... tu memang TAK B0LEH... INGAT!! "Past Is Past".. 0KEY!!

>>> bukannya "Barang Lama" tu tak b0leh dikenang lagi.. b0leh tu.. memang b0leh sangat2.... tapi cuma ingat satu benda saja.... JANGAN MENYALAHGUNAKAN "BARANG LAMA" TU 0key!! "barang" tu kita b0leh simpan dan sematkan dalam hati kita jika itu yg kita nak.. tapi... INGAT!! sekarang kita berada di dunia yg baru.... bukan berada di dunia lama yg mempunyai kenangan2 lalu yg begitu indah buat kita tu... 

>>> "barang" tu tak b0leh diguna pakai kan balik.. KERANA.... kadang2 "barang" tu juga lah yg pernah menyakiti hati kita pada masa dahulu... kita harus ingat.... kita perlu jadi kan ia sebagai pengajaran dan b0leh digunakan untuk di masa akan datang... ia juga telah membuatkan kita menjadi lebih matang.... cuba teng0k sekarang ni... kita makin tabah dan mampu hadapi apa2 pun dugaan yg menimpa kita... lagi kuat daripada dulu... hehe...


>>> YEAHH!! teng0k budak kecil kat atas ni.. dengan penuh semangat tau... apa kata... k0rang semua buat azam baru dengan penuh semangat... buat azam baru yg k0rang semua nak jadi lebih MATANG.... begitu juga dengan saya.. YEAHH!! dengan penuh bersemangat ni tau.. hehe...



...Kata-Kata Cinta...


.... ASSALAMMUALAIKUM....

>>> ni adalah "entry p0st" yg pertama untuk "PRINSIP".... 0key... saya akan cuba bagi cadangan, nasihat dan pendapat saya untuk k0rang semua mengenai "Kata-Kata Cinta".... 


>>> k0rang selalu sebut "I L0VE Y0U", "SAYA SAYANG AWAK" dan "SAYA TERIMA NIKAHNYA"..... mmg "SAYA TERIMA NIKAHNYA" adalah penting dalam hidup setiap pasangan yg menginginkan kehidupan berumahtangga... tapi... INGAT!! JANGAN SESEKALI sebut "SAYA CINTAKAN AWAK" terhadap pasangan anda yg masih belum menjadi kekasih halal anda... mesti tertanya-tanyakan...

"bukan ke "I L0VE Y0U" dan "SAYA CINTAKAN AWAK" tu adalah maksud yg sama??"
"kenapa tak b0leh pulak??"

>>> mesti dua s0alan ni bermain di fikiran k0rang semua kan?? 0key.. biar saya jelaskan k... memang "I L0VE Y0U" dan "SAYA CINTAKAN AWAK" mempunyai maksud yg sama... tapi.. cuba k0rang sebut "I L0VE Y0U"... pendek saja kan bunyi nya... kita tak nampak pun keikhlasan cinta kita kat situ... "I L0VE Y0U" tu hanya sekadar kata2 yg bermain di mulut kita je tu... tapi... cuba k0rang sebut "SAYA CINTAKAN AWAK".... panjangkan bunyi nya... kadang2 lidah kita pun kelu nak katakan semua ni... sebab kata2 ni dapat tunjukkan sama ada hati sese0rang tu ikhlas atau tak..... memang ada 0rang akan cakap.........

"habis tu... mat saleh dan minah saleh tu 0key je sebut "I L0VE Y0U".. tetap jugak kahwin dan bahagia sampai akhir hayat... tapi kenapa kita tak b0leh sebut "I L0VE Y0U" pulak??"

>>> 0key.. memang betul kata2 0rang kat atas tu... tapi sedar tak yg kita ni 0rang MALAYSIA... bahasa pengantar adalah bahasa melayu.... cuba kita amalkan luahkan isi hati kita dengan menggunakan ayat2 bahasa melayu... kalau k0rang nak tahu, bahasa melayu ni bagus tau.. ayat nya mempunyai makna yg mendalam... sebab tu lah wujudnya Puisi, Pantun, Sajak dan lain2 lagi dalam dunia pembelajaran kita... 

>>> tapi.. saya nak NASIHAT sikit dengan k0rang semua... JANGAN sesuka hati sebut "SAYA CINTAKAN AWAK"... sebab... cinta tu berasal dari hati yg tulus mencintai sese0rang... memang kita merasa sayang sangat2 kat sese0rang tu tapi kadang2 dia belum tentu menjadi pasangan sejati kita..... INGAT TU!!! "Mengucap SELAMAT TINGGAL adalah mudah tapi yg menerima ucapan SELAMAT TINGGAL tu adalah susah..."

# ni adalah prinsip kehidupan saya... ni juga sebagai nasihat untuk kita bersama... #



Wednesday, 30 May 2012

...cappucin0 blend with black pearl... MY FAV0URITE!!!



ASSALAMMUALAIKUM.....
>>> sekarang saya nak ceritakan mengenai ice blended.... siapa dekat sini suka ice blend?? cuba angkat tangan... hehe.. kalau angkat kaki pun, b0leh jugak... huhu... serius sangat2 ni.. saya memang pengemar ice blend... lagi2 kalau "Cappucin0 Blend With Black Pearl"... perghh... terangkat w0hh.... hehehe... {alamak!! ter-0ver pulak} saya rasa... nak dekat setiap hari jugak saya mengidamkan ice blend... kalau keluar jalan2, saya tak pernah lupakan ice blend.... s0... faham2 lah ye saya ni jenis macam mana.... PEMINAT FANATIK CAPPUCIN0 BLEND... hehehe....




>>> my dear sweet heart.... kamu faham2 lah ye saya ni jenis macam mana.... saya memang suka sangat2 CAPPUCIN0 BLEND... yang penting mesti ada PEARL {biji2 hitam tu}.... memang suka sangat2... kalau tak ada PEARL, saya sanggup tak beli ice blend tu daripada tanpa mengunyah PEARL tu... kalau kamu bawa saya pergi mana2, FIRSTLY.... saya akan cari "ice blend"... tu yang paling mustahak tau..

Thursday, 24 May 2012

SERIUS... TAKUT SANGAT!! (~___~)



ASSALAMMUALAIKUM....
tak tahu kenapa?? saya dapatkan rasa sesuatu yang tak baik akan berlaku... tapi yang peliknya tu.. hati saya langsung tak ada berkata apa2... hanya diam saja... pelik.. memang pelik.... selalu nya hati saya akan menyatakan sesuatu... tapi... kali ni.. tak kata apa2 pulak... walau apa2 pun jadik, saya TAKKAN NANGIS... percayalah... tapi saya tak janji tau... mana tahu tiba2 nangis ke... hehe... kenapalah dengan saya ni?? pada hal sekarang ni tengah takut tapi b0leh pulak gelak2 ye... tapi... serius ni.. takut sangat2... 1 hari tak tidur ni... emmm... apa lah khabar tak berapa nak baik saya dengar nanti ye?? emm....

Tuesday, 22 May 2012

Tak B0leh Nak Tidur..... (,>___<,)


YA ALLAH... kenapa dengan gigi dan kepala saya ni?? sakit sangat2... gigi rasa sakit sangat2... kepala lak rasa berdenyut-denyut.... rasa pening sangat2... rasa nak pengsan pun ada gak... tapi saya TAKKAN PERNAH PENGSAN.... dari kecil sampai lah sekarang, saya tak pernah pengsan... susah nak pengsan... tapi badan jadi lemah ada lah.... nak tidur pun, tak b0leh.... kepala rasa terlampau sakit sangat2... kalau nak makan ubat, rasa malas lak... biar lah el0k sendiri.. emm.... nak nangis lah.... b0leh tak??!! badan pun dah mula panas.... emm..... 


# kepala 0h kepala..... kenapa lah sakit sangat ni?? # (,>___<,)

Nak Nangis B0leh tak?? (,-__-,)


kenapa gigi dan kepala saya ni sakit sangat2?? saya tak tahan lah.. emm.... tak pernah2 macam ni... perut pun sakit sangat2.. dah banyak kali kuar masuk t0ilet... emm.... kenapa ni?? kalau dah jadi macam ni, mula lah penyakit demam tu datang.... kenapa lah dengan antib0dy saya ni?? lemah sangat.... senang sangat kena demam... kepala pun pening sangat2 ni.... badan pun dah mula panas.... rasa NAK NANGIS lah... emm.............saya b0leh hanya diam kan diri je... menahan kesakitan ni se0rang saja..... tak tahan sangat2 dengan kepala ni... emmm............. SAKIT SANGAT2!!! rasa berdenyut-denyut........  (,>____<,)

Monday, 21 May 2012

BEGINILAH CARANYA.... (^___^)


aku tak bisa menyatakan perkataan....
kelu lidah bila berdepan kamu....


aku percaya pada naluri hatiku...
yang nyata sudah ada depan mata....


duniaku masih...
belum mengenalmu...


untung menikmati... 
rasa sebenar-benar cinta....


aku tahu di mana nak cari cinta mu...
disini tak mungkin mengalah dengan apa yang mendatang....


yang ku tahu ku cuba terbaik untuk mu....
yang indah jadikan kenangan...
yang duka perteguhkan....


begini... caranya bagi diriku....
caranya bagi diriku...


# ambil dekat lagu BEGINILAH CARANYA... 0st cerita AKU ADA, KAU ADA?? #
....................... SHAHEIZY SAM dan YANA SAMSUDIN.............................

CUBA MENJADI PERFECT!! (^___^)


PERFECT??!! siapa yang tak pernah nak menjadi perfect?? saya pun NAK!! tapi dapat ke jadi perfect?? susah kan nak jadi perfect.... bukan senang..... teramat lah SUSAH nak jadi perfect... memang 0rang cakap , "TAK SEMUA MANUSIA PERFECT... SETIAP MANUSIA ADA KELEMAHAN DAN KELEBIHAN MASING2....." kita selalu dengar semua ni kan.... MEMANG BETUL kata2 nya tu....


tapi..... saya sentiasa berusaha nak JADI PERFECT untuk 0RANG YANG SAYA SAYANG, FAMILY SAYA dan KAWAN2 SAYA... mesti nak tahu kenapa kan??!! sebab saya selalu fikir yang saya ni b0leh memalukan 0rang lain.... kadang2 saya rasa diri saya tak layak untuk berdamping dengan siapa2 tanpa kira 0RANG YANG SAYA SAYANG atau pun KAWAN SAYA.... saya TAK SECANTIK perempuan lain... SERIUS!!!! saya memang TAK CANTIK!! saya mengaku.... PIC saya memang nampak cantik TAPI...... tu semua dalam pic... bukan nya betul2.... tapi PERCAYA LAH.... semua pic tu adalah NATURAL... saya TAK PERNAH MENGEDIT pic saya tu... kalau TAK PERCAYA, tak apa... saya FAHAM.......


saya pernah lalui semua nya..... memang semua 0rang cakap dengan saya, "DULU HIDUP KITA 0RANG SUSAH...." bukan saya tak percaya... saya faham semua itu.... tapi PERCAYA LAH!! saya pun merasai semua itu juga.... dari kecil lah, saya dapat pelajari macam2..... b0leh di kata kan, dah "makan garam" lah jugak.. hehe....... 


saya TAK KISAH kalau semua 0rang cakap saya ni CANTIK atau TAK.... tapi yang paling penting.... SAYA TAK SUKA SIAPA2 PUN CUBA PINGGIR KAN PEREMPUAN YANG TAK CANTIK KAT LUAR SANA TU..... bagi saya.... semua 0rang SAMA JE..... tak ada yang HANDS0ME, tak ada yang CANTIK.... semua sama taraf.... buat masa ni, TAK ADA SE0RANG LELAKI PUN YANG SAYA RASA DIA HANDS0ME.... semua nya sama je... TAPI ADA SE0RANG LELAKI YANG SAYA DAPAT RASAKAN DIA AMATLAH BAIK..... berjaya menduduki CARTA HATI saya....


saya tak pernah pandang paras rupa... saya selau pandang hati 0rang tu... memang sesetengah 0rang cakap, "SAYA TAK SESUAI UNTUK AWAK.... AWAK BAIK SANGAT..." kalau nak tahu kan.... "AWAK MEMANG SILAP..." saya tak nak macam ni... saya terima kelemahan awak seadanya.... tak pernah terlintas dan terfikir yang awak ni TAK PERFECT untuk saya...


# tak pernah berlagak menjadi baik... tapi berusaha menjadi lebih baik..... #

UMUR MENINGKAT!! (^_________^)


semakin meningkat umur, semakin banyak perkara yang mengajar saya... satu persatu masalah yang melanda sehingga membuatkan saya perlu banyak berfikir..... lagi2 saya ni adalah anak pertama dalam keluarga saya ni... banyak tanggungjawab perlu di pikul.... 


sekarang saya rasa malu sangat2 bila guna duit ayah atau ibu saya... saya dah makin dewasa... "KENAPA SAYA TAK B0LEH MENGGUNAKAN TULANG 4 KERAT SAYA NI UNTUK MENCARI DUIT BAGI MENAMPUNG K0S PENGAJIAN DAN PERBELANJAAN SAYA??" s0alan ni sering bermain di minda saya.... sebab tu lah saya nak kerja 4time semasa tengah study.... tapi salah saya jugak... sebab berlaku TAK ADIL kat semua 0rang.... kali ni saya MENGAKU KESILAPAN SAYA.... 


banyak perkara yang cuba mematangkan diri saya ni... semakin banyak ilmu dan pengajaran yang saya pelajari... melalui KEIKHLASAN HATI, KEJUJURAN, KEREDHAAN HATI, KESETIAAN, TANGGUNGJAWAB dan macam2 lagi... saya selalu BERTAWAKAL dalam menghadapi macam2 dugaan walaupun kadang2 saya tak dapat menerima kenyataan.... TAPI........ saya CUBA juga untuk BERTAWAKAL dalam menerima lumrah hidup ni.....


kadang2 saya MENANGIS...... "KENAPA SAYA PERLU HADAPI SEMUA NI?? SAYA TAK MAMPU HADAPI SEMUA DUGAAN - NYA...." kadang2 saya PERLU kan sese0rang untuk berk0ngsi masalah saya serta SUKA dan DUKA saya... tapi.... saya BELUM BERSEDIA untuk berk0ngsi masalah saya dengan 0rang lain... saya rasa saya masih mampu lagi hadapi semua ni walaupun kadang2 saya menangis sendirian dengan penuh teresak-esak......


saya suka sangat mendengar rintihan hati 0rang... secara JUJURNYA.... saya tak pernah tipu... kata2 ni ikhlas dari hati saya.... saya suka kalau siapa2 pun berk0ngsi masalah dengan saya.... saya lagi suka kalau bagi pendapat... kalau saya b0leh, saya cuba sedaya upaya untuk men0l0ng dia...


PRINSIP SAYA: >>>> saya akan berusaha dan cuba sedaya upaya membantu sesiapa yang di dalam kesusahan tanpa mengira kawan atau musuh saya... selagi saya mampu bantu dia, saya cuba bantu dan t0l0ng dia... walaupun masa tu saya di dalam keadaan susah.... TAPI INGATLAH!!! apa yang saya BANTU, saya TAK MINTA BALASANNYA..... tak pernah terniat dalam hati ni... saya pun TAKKAN TERIMA APA2 BALASAN YANG INGIN DIBERIKAN..... bukan BERPURA-PURA.... tapi itu lah KENYATAAN.... kenyataan mengenai DIRI SAYA... itu lah DIRI SAYA dan PRINSIP SAYA..... <<<<



Saturday, 19 May 2012

INGATLAH!! (^__^)


ASSALAMMUALAIKUM...... (^____________^)
>>> sebelum saya nak nyatakan sesuatu... terlebih dahulu saya ingin meminta maaf jika ada tersalah cakap sepanjang penceritaan saya dalam BL0G nie... ni hanya lah pendapat yg ingin saya nyatakan... harap dimaafkan ye... <<<


........ 0key... kita seringkali dengar "se0rang anak memberikan sesuatu hadiah atau cenderamata kepada ibunya bagi membuktikan dia amat menyayangi ibunya itu..." kita banyak kali dengar pasal benda nie kan... c0nt0hnya seperti perbualan dibawah ni... "AMBIL LAH SEBAGAI IKTIBAR YE.." [HANYA LAK0NAN SEMATA-MATA]


watak A: eehh!! k0 beli apa nie?? kenapa banyak sangat beli barang tu??
watak B: aku beli barang lah... nak beli apa lagi... k0 sendiri nampakkan apa yang aku beli ni....
watak A: k0 beli untuk siapa ni?? beli untuk aku ye?? hehehe.... (tergelak kecil)
watak B: perasanlah k0 ni... aku beli semua ni... KHAS UNTUK MAK AKU TAU..... tak sabar                      
                nak bagi kat mak aku ni..... (bercakap dengan penuh kegembiraan)
watak A: semua benda nie untuk mak k0 ke????!! k0 biar betul ni??!! kenapa banyak sangat beli 
                semua barang2 ni?? membazir tahu tak?? sampai 5 - 6 beg plastik ni.... 
                ASTAGFIRULLAH AL AZIM.... 
watak B: membazir k0 cakap??!! k0 ni dah kenapa??!! bagi aku, ni semua tak pernah membazir 
                kalau beli semua barang ni hanya untuk MAK AKU YANG TERSAYANG.... k0 ni  
                entah apa2 lah... sebab aku sayang kan mak aku lah, aku beli banyak hadiah untuk 
                mak aku tersayang tau... ni bukti nya yang menunjukkan aku sayangkan mak aku 
                sangat2... cuba teng0k k0 tu... k0 langs0ng tak beli apa2 untuk mak k0... nampak sangat 
                k0 tak sayang mak k0 tu...
                (dengan penuh perasaan marah selepas mendengar kawannya berkata seperti itu)    
watak A: ASTAGFIRULLAH AL AZIM... kenapa k0 cakap aku macam tu sekali?? tak bermakna 
                kalau aku tak beli barang atau hadiah untuk mak aku, maks0d nya aku tak sayang kan
                mak aku!! K0 silap ni.... meh sini aku bagi tahu k0 satu perkara... pemberian seperti
                hadiah, barang, baju atau lain2, tu semua tak semestinya dapat menggembirakan hati
                ibu kita.... memang kita nak buktikan tu semua di mata ibu kita tu... tapi pada pendapat
                aku lah ye.... kita tak perlu buat semua tu.... rasanya.. tak perlu lah tunjukkan kasih 
                sayang kita dengan apa2 jenis hadiah pun... APA YANG PERLU KITA TUNJUKKAN
                IALAH.. "SIKAP DAN LAYANAN YANG BAIK TERHADAP IBU KITA TU..."
                "MENGH0RMATINYA DAN MENDENGAR KATA2 NYA", pun dah cukup... tu lah 
                hadiah yang paling berharga untuk IBU YANG KITA SAYANGI... aku tak marahkan 
                k0 kalau k0 nak beli semua benda ni untuk mak k0.. memang ni salah satu cara nak
                tunjukkan kat ibu kita... tapi... yang paling penting!! "LAYANAN SEBAGAI
                SE0RANG ANAK TERHADAP IBU NYA TU..." ingatlah tu ye... semua benda ni, tak 
                susah pun kalau kita nak buat... tak guna apa2 pun... tak guna duit langs0ng p0n... 
                tapi... hanya menggunakan hati yang ikhlas dan penuh kasih sayang seperti kasih 
                sayang ibu kita yang telah mencurahkan kasihnya itu kepada kita sejak kita masih 
                berada didalam kandungannya lagi....
watak B: emm... yelah... (dengan muka sedih) aku tahu tu semua... aku pun banyak gak buat 
                salah dengan mak aku tu.... aku selalu bagi hadiah dengan barang yang mahal2... aku
                ingat dengan semua pemberian aku ni, dapatlah gak mengubat hatinya tu.. tapi..
                aku silap... lepas bagi hadiah ni semua, aku masih dengan perangai aku yang teruk tu..      
                kadang2 aku selalu layan mak aku, macam nak tak nak je... aku biarkan macam tu je...
                aku sedih sangat2.... aku tak berfikir panjang sebelum melakukan apa2 hal...
                (menangis teresak-esak)
watak A: k0 relax ar k... aku cuma bagi pendapat je kat k0.... k0 ambil lah kata2 aku ni sebagai
                iktibar.... aku cakap semua ni, hanya untuk sedarkan k0.. tu je... aku sayang kawan2 
                aku.... sebab tu aku bagi pendapat... macam ni lah ye... apa kata... k0 balik umah nanti, 
                k0 bagi barang ni semua dan mintak ampun sekali dengan mak k0....tu yang lebih 
                baik.... k0 jangan lah sedih2 lagi ye... tak m0lek kalau macam ni...
watak B: ye... aku akan dengar cakap k0... aku nak peluk mak aku erat2... aku sayangkan dia
                sangat2.... aku banyak buat d0sa dengan dia....
watak A: 0key2... dah2... j0m kita balik k... relax2.. jangan sedih2 lagi... j0m balik....
watak B: 0key... j0m....




IKTIBAR: tak semua benda yang kita bagi atau kejayaan yang diberi terhadap ibu kita... tak 
                   semestinya dapat buktikan kasih sayang kita tu terhadap ibu kita.... tak semestinya 
                   juga, dia akan bahagia dan gembira dengan perkara2 tu semua yang hanya dapat 
                   menggembirakan hatinya dengan hanya sementara waktu sahaja.... INGATLAH!! 
                   layanan kita tu lah yang akan membuat ibu kita mengingatinya sampai bila2....
                   sama ada baik ataupun buruk... tapi INGATLAH SATU PERKARA!! ibu sentiasa 
                   menyayangi dan memaafkan anaknya tanpa mengira apa2 pun jenis KEADAAN atau 
                   pun MASA......


# ini hanyalah lak0nan semata-mata... tak ada kena mengena dengan yang hidup ataupun mati... ini sekadarlah iktibar untuk saya dan sesiapa sahaja di luar sana... MINTA MAAF YA.... #
                
                 

Sunday, 12 February 2012

mencari rezeki yg halal... (^__^)

skrg aku dah stat kejew... emm... l0m rsew lgi kpenatan brkejew n cmpur nan stdy... huhu... aku kejew 4time t0k tampung prblanjaan aku kt kL n t0k stdy gak.. aku nk ringan an beban ayah aku yg brkejew t0k tampung 6 0rg ahli keluarga nyew 2... emmm... blew aku tringat an ksusahan ayh aku brkejew cri rzeki, aku rsew sdih cngt2... nk mnangis rsew nyew blew tringat an ayah yg kejew s0rg2 tu... bab 2 aku nk kejew 4time... law leh, aku nk kejew t0l2 n blajar t0l2.. biar smew adil... kejew, kejew.. stdy, stdy.. dua2 x trganggu... aku nk tlg ayah aku.. aku x nk sush an dyew 0wg.. aku nk brusaha t0k brjaya.. YEAHH!!!!!

Sunday, 5 February 2012

L0neLy... (-__-)!! emm.....

aduhh... pagi nie aku s0rang lak kat h0stel.. emm.... yana gi aktiviti club kembara nan harith... al0ng lak gi sunway.. s0... skrg nie aku s0rg jew ar kt bilik nie... emm.... bang0n tid0w jew, tr0s mandi n basuh kain... fuhhh!!!! selesai gak aku basuh kain.... tinggal nak sidai kain jew nie.... huhuhu... jap lgi aku nk minum air 0ld t0wn l0rhh.. haus nie..... x dew sape2 nk bgi aku air ke??? hahahaha... b0san nie..... it's better aku 0nline faceb00k and dengar lagu skali lah... gerenti tak b0san.... huhu....

Saturday, 4 February 2012

buad salah tapi x mgaku!!!!

knapa ar 0rg klau dah buad salah, msti nk lari kn diri eak??? dah kira untung kita 0rg nk brbincg nan kam00 scara baik... tapi kam00 buad taik lak ye kat kita 0rg sume... knapa ar kam00 jdik cam 2 skli??? x cyg kwn ke hah??!!! aduhhh!!! sdih nye..... emm.....bila kita 0rg tuduh kam00 2 amik brg kita 0rg, kam00 ckp x buad sume 2... tapi knpa prlu lari dri kita 0rg?? klau t0l kam00 x buad salah, jgn lari... brani brhadapan nan kita 0rg.!!! emm..... pe nk jdik ar kam00 nie?? myedihkan.......