Wednesday, 13 June 2012

...Kata-Kata Cinta...


.... ASSALAMMUALAIKUM....

>>> ni adalah "entry p0st" yg pertama untuk "PRINSIP".... 0key... saya akan cuba bagi cadangan, nasihat dan pendapat saya untuk k0rang semua mengenai "Kata-Kata Cinta".... 


>>> k0rang selalu sebut "I L0VE Y0U", "SAYA SAYANG AWAK" dan "SAYA TERIMA NIKAHNYA"..... mmg "SAYA TERIMA NIKAHNYA" adalah penting dalam hidup setiap pasangan yg menginginkan kehidupan berumahtangga... tapi... INGAT!! JANGAN SESEKALI sebut "SAYA CINTAKAN AWAK" terhadap pasangan anda yg masih belum menjadi kekasih halal anda... mesti tertanya-tanyakan...

"bukan ke "I L0VE Y0U" dan "SAYA CINTAKAN AWAK" tu adalah maksud yg sama??"
"kenapa tak b0leh pulak??"

>>> mesti dua s0alan ni bermain di fikiran k0rang semua kan?? 0key.. biar saya jelaskan k... memang "I L0VE Y0U" dan "SAYA CINTAKAN AWAK" mempunyai maksud yg sama... tapi.. cuba k0rang sebut "I L0VE Y0U"... pendek saja kan bunyi nya... kita tak nampak pun keikhlasan cinta kita kat situ... "I L0VE Y0U" tu hanya sekadar kata2 yg bermain di mulut kita je tu... tapi... cuba k0rang sebut "SAYA CINTAKAN AWAK".... panjangkan bunyi nya... kadang2 lidah kita pun kelu nak katakan semua ni... sebab kata2 ni dapat tunjukkan sama ada hati sese0rang tu ikhlas atau tak..... memang ada 0rang akan cakap.........

"habis tu... mat saleh dan minah saleh tu 0key je sebut "I L0VE Y0U".. tetap jugak kahwin dan bahagia sampai akhir hayat... tapi kenapa kita tak b0leh sebut "I L0VE Y0U" pulak??"

>>> 0key.. memang betul kata2 0rang kat atas tu... tapi sedar tak yg kita ni 0rang MALAYSIA... bahasa pengantar adalah bahasa melayu.... cuba kita amalkan luahkan isi hati kita dengan menggunakan ayat2 bahasa melayu... kalau k0rang nak tahu, bahasa melayu ni bagus tau.. ayat nya mempunyai makna yg mendalam... sebab tu lah wujudnya Puisi, Pantun, Sajak dan lain2 lagi dalam dunia pembelajaran kita... 

>>> tapi.. saya nak NASIHAT sikit dengan k0rang semua... JANGAN sesuka hati sebut "SAYA CINTAKAN AWAK"... sebab... cinta tu berasal dari hati yg tulus mencintai sese0rang... memang kita merasa sayang sangat2 kat sese0rang tu tapi kadang2 dia belum tentu menjadi pasangan sejati kita..... INGAT TU!!! "Mengucap SELAMAT TINGGAL adalah mudah tapi yg menerima ucapan SELAMAT TINGGAL tu adalah susah..."

# ni adalah prinsip kehidupan saya... ni juga sebagai nasihat untuk kita bersama... #



No comments:

Post a Comment

# Sila bebel kan untuk saya...
# terima kasih.. hehe...