Wednesday, 13 June 2012

BARANG YG LAMA TAK USAH DIKENANG.....


....... ASSALAMMUALAIKUM ......

>>> 0key... kali ni saya akan bincangkan mengenai "Barang Yg Lama Tak Usah Dikenang"..... sesiapa kat sini ada yg simpan barang lama lagi tak?? cuba angkat tangan.... hehe... 000pppss... saya pun tersimpan barang lama jugak lah... hehe.. kant0ii sudah!! 


>>> 0h! N0!!! hehe... 0key.. saya mengaku saya simpan barang2 lama tu... k0rang mesti tertanya-tanya...

"apa tu barang lama???"
"tak usah dikenang?? barang apa yg tak usah dikenang tu??"

>>> PENJELASAN: 0key.. saya jelaskan k.. (^__-) "Barang Lama" tu maksudnya sesuatu kenangan yg begitu manis buat kita yg sekian lama telah berlalu... itulah "barang" nya.... memang dah lama tapi bagi kita.... ia adalah sesuatu yg amat manis... susah nak dilupakan.... sebab tu... pepatah ada mengatakan "BARANG YG LAMA TAK USAH DIKENANG"..... 

>>> JANGAN!! JANGAN!! tak nak jadi macam tu tau... ayat yg mula2 tu "kenangan bersamamu, masih tersimpan dihatiku"... tu b0leh simpan.... sebab tu hanya kenangan saja... kalau ayat bawahnya pula "aku akan selalu sayang kamu"... tu memang TAK B0LEH... INGAT!! "Past Is Past".. 0KEY!!

>>> bukannya "Barang Lama" tu tak b0leh dikenang lagi.. b0leh tu.. memang b0leh sangat2.... tapi cuma ingat satu benda saja.... JANGAN MENYALAHGUNAKAN "BARANG LAMA" TU 0key!! "barang" tu kita b0leh simpan dan sematkan dalam hati kita jika itu yg kita nak.. tapi... INGAT!! sekarang kita berada di dunia yg baru.... bukan berada di dunia lama yg mempunyai kenangan2 lalu yg begitu indah buat kita tu... 

>>> "barang" tu tak b0leh diguna pakai kan balik.. KERANA.... kadang2 "barang" tu juga lah yg pernah menyakiti hati kita pada masa dahulu... kita harus ingat.... kita perlu jadi kan ia sebagai pengajaran dan b0leh digunakan untuk di masa akan datang... ia juga telah membuatkan kita menjadi lebih matang.... cuba teng0k sekarang ni... kita makin tabah dan mampu hadapi apa2 pun dugaan yg menimpa kita... lagi kuat daripada dulu... hehe...


>>> YEAHH!! teng0k budak kecil kat atas ni.. dengan penuh semangat tau... apa kata... k0rang semua buat azam baru dengan penuh semangat... buat azam baru yg k0rang semua nak jadi lebih MATANG.... begitu juga dengan saya.. YEAHH!! dengan penuh bersemangat ni tau.. hehe...



2 comments:

  1. yang baik dijadikan telaan,yang buruk dijadikan sempadan :)

    ReplyDelete

# Sila bebel kan untuk saya...
# terima kasih.. hehe...