Monday 21 May 2012

CUBA MENJADI PERFECT!! (^___^)


PERFECT??!! siapa yang tak pernah nak menjadi perfect?? saya pun NAK!! tapi dapat ke jadi perfect?? susah kan nak jadi perfect.... bukan senang..... teramat lah SUSAH nak jadi perfect... memang 0rang cakap , "TAK SEMUA MANUSIA PERFECT... SETIAP MANUSIA ADA KELEMAHAN DAN KELEBIHAN MASING2....." kita selalu dengar semua ni kan.... MEMANG BETUL kata2 nya tu....


tapi..... saya sentiasa berusaha nak JADI PERFECT untuk 0RANG YANG SAYA SAYANG, FAMILY SAYA dan KAWAN2 SAYA... mesti nak tahu kenapa kan??!! sebab saya selalu fikir yang saya ni b0leh memalukan 0rang lain.... kadang2 saya rasa diri saya tak layak untuk berdamping dengan siapa2 tanpa kira 0RANG YANG SAYA SAYANG atau pun KAWAN SAYA.... saya TAK SECANTIK perempuan lain... SERIUS!!!! saya memang TAK CANTIK!! saya mengaku.... PIC saya memang nampak cantik TAPI...... tu semua dalam pic... bukan nya betul2.... tapi PERCAYA LAH.... semua pic tu adalah NATURAL... saya TAK PERNAH MENGEDIT pic saya tu... kalau TAK PERCAYA, tak apa... saya FAHAM.......


saya pernah lalui semua nya..... memang semua 0rang cakap dengan saya, "DULU HIDUP KITA 0RANG SUSAH...." bukan saya tak percaya... saya faham semua itu.... tapi PERCAYA LAH!! saya pun merasai semua itu juga.... dari kecil lah, saya dapat pelajari macam2..... b0leh di kata kan, dah "makan garam" lah jugak.. hehe....... 


saya TAK KISAH kalau semua 0rang cakap saya ni CANTIK atau TAK.... tapi yang paling penting.... SAYA TAK SUKA SIAPA2 PUN CUBA PINGGIR KAN PEREMPUAN YANG TAK CANTIK KAT LUAR SANA TU..... bagi saya.... semua 0rang SAMA JE..... tak ada yang HANDS0ME, tak ada yang CANTIK.... semua sama taraf.... buat masa ni, TAK ADA SE0RANG LELAKI PUN YANG SAYA RASA DIA HANDS0ME.... semua nya sama je... TAPI ADA SE0RANG LELAKI YANG SAYA DAPAT RASAKAN DIA AMATLAH BAIK..... berjaya menduduki CARTA HATI saya....


saya tak pernah pandang paras rupa... saya selau pandang hati 0rang tu... memang sesetengah 0rang cakap, "SAYA TAK SESUAI UNTUK AWAK.... AWAK BAIK SANGAT..." kalau nak tahu kan.... "AWAK MEMANG SILAP..." saya tak nak macam ni... saya terima kelemahan awak seadanya.... tak pernah terlintas dan terfikir yang awak ni TAK PERFECT untuk saya...


# tak pernah berlagak menjadi baik... tapi berusaha menjadi lebih baik..... #

No comments:

Post a Comment

# Sila bebel kan untuk saya...
# terima kasih.. hehe...