Monday, 21 May 2012

UMUR MENINGKAT!! (^_________^)


semakin meningkat umur, semakin banyak perkara yang mengajar saya... satu persatu masalah yang melanda sehingga membuatkan saya perlu banyak berfikir..... lagi2 saya ni adalah anak pertama dalam keluarga saya ni... banyak tanggungjawab perlu di pikul.... 


sekarang saya rasa malu sangat2 bila guna duit ayah atau ibu saya... saya dah makin dewasa... "KENAPA SAYA TAK B0LEH MENGGUNAKAN TULANG 4 KERAT SAYA NI UNTUK MENCARI DUIT BAGI MENAMPUNG K0S PENGAJIAN DAN PERBELANJAAN SAYA??" s0alan ni sering bermain di minda saya.... sebab tu lah saya nak kerja 4time semasa tengah study.... tapi salah saya jugak... sebab berlaku TAK ADIL kat semua 0rang.... kali ni saya MENGAKU KESILAPAN SAYA.... 


banyak perkara yang cuba mematangkan diri saya ni... semakin banyak ilmu dan pengajaran yang saya pelajari... melalui KEIKHLASAN HATI, KEJUJURAN, KEREDHAAN HATI, KESETIAAN, TANGGUNGJAWAB dan macam2 lagi... saya selalu BERTAWAKAL dalam menghadapi macam2 dugaan walaupun kadang2 saya tak dapat menerima kenyataan.... TAPI........ saya CUBA juga untuk BERTAWAKAL dalam menerima lumrah hidup ni.....


kadang2 saya MENANGIS...... "KENAPA SAYA PERLU HADAPI SEMUA NI?? SAYA TAK MAMPU HADAPI SEMUA DUGAAN - NYA...." kadang2 saya PERLU kan sese0rang untuk berk0ngsi masalah saya serta SUKA dan DUKA saya... tapi.... saya BELUM BERSEDIA untuk berk0ngsi masalah saya dengan 0rang lain... saya rasa saya masih mampu lagi hadapi semua ni walaupun kadang2 saya menangis sendirian dengan penuh teresak-esak......


saya suka sangat mendengar rintihan hati 0rang... secara JUJURNYA.... saya tak pernah tipu... kata2 ni ikhlas dari hati saya.... saya suka kalau siapa2 pun berk0ngsi masalah dengan saya.... saya lagi suka kalau bagi pendapat... kalau saya b0leh, saya cuba sedaya upaya untuk men0l0ng dia...


PRINSIP SAYA: >>>> saya akan berusaha dan cuba sedaya upaya membantu sesiapa yang di dalam kesusahan tanpa mengira kawan atau musuh saya... selagi saya mampu bantu dia, saya cuba bantu dan t0l0ng dia... walaupun masa tu saya di dalam keadaan susah.... TAPI INGATLAH!!! apa yang saya BANTU, saya TAK MINTA BALASANNYA..... tak pernah terniat dalam hati ni... saya pun TAKKAN TERIMA APA2 BALASAN YANG INGIN DIBERIKAN..... bukan BERPURA-PURA.... tapi itu lah KENYATAAN.... kenyataan mengenai DIRI SAYA... itu lah DIRI SAYA dan PRINSIP SAYA..... <<<<



No comments:

Post a Comment

# Sila bebel kan untuk saya...
# terima kasih.. hehe...